Ahad, 25 Disember 2011

Amirul Hadi Zainal - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

Amirul Hadi Zainal - Google Blog Search


Shafiq Rahim dan <b>Amirul Hadi Zainal</b> akan ke Liga Super Indonesia <b>...</b>

Posted: 05 Aug 2011 03:48 AM PDT

Oleh: takusahrisau

 

Bagai benar apa yang dikata, ia adalah perkhabaran terbaik untuk perkembangan bolasepak di Malaysia. Kapten sensasi skuad Harimau Malaya, Shafiq Rahim telah sah menyertai kelab Indonesia, Persija Jakarta pada musim hadapan. Selain daripada pakar sepakan percuma ini, Amirul Hadi Zainal yang juga rakan sekelab beliau turut berhijrah samada ke Indonesia dan Jepun.

Shafiq Rahim adalah aset yang berharga untuk Harimau Malaya.

Amirul Hadi dikatakan akan beraksi untuk kelab Persib Bandung pada musim hadapan. Kelab Persib Bandung sekarang sudah mempunyai tiga pemain import daripada Jepun, Brazil dan Cameroon. Sumber terbaru ini disahkan sendiri oleh wakil Persatuan Bolasepak Selangor(FAS).

Berita mengembirakan ini merupakan penanda aras kepada liga kita di mata masyarakat dunia. Miskipun sering dicanang sebagai liga yang kurang kompetitif dan bermain secara 'walking pace', namun dalam tidak sedar, telah lahir beberapa pemain daripada liga ini yang berbakat dan mampu menarik minat kelab daripada luar Malaysia.

Malaysia sebenarnya tidak pernah ketandusan pemain berbakat.

Kita patut berterima kasih kepada Safee Sali yang berani merintis jalan untuk berhijrah ke liga luar daripada Malaysia. Miskipun dibantah oleh pelbagai pihak berikutan niatnya untuk berhijrah, Safee tetap bertekad untuk mencuba nasib di Indonesia. Dengan kesungguhan dan sikap profesional beliau, Safee telah mampu mengeluarkan kelab diwakilinya, Pelita Jaya keluar daripada zon penyingkiran. Kini, ramai pemerhati daripada luar menjadikan Safee Sali sebagai penanda aras kepada pemain daripada Malaysia.

Penulis berharap, selepas ini lebih ramai pemain Harimau Malaya beraksi lebih baik terutama pemain-pemain posisi pertahanan Malaysia yang dilihat cukup rapuh dan kurang konsisten.

Full content generated by Get Full RSS.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Amirul Hadi Zainal

Copyright 2010 All Rights Reserved